S01E05 Hledali jste na maxxximum?

Co dělat ve chvíli, když jste po výběrovém řízení stále bez kandidáta? Hledali jste na maximum? Jestli jste do toho dali opravdu všechno se dozvíte v dnešním díle našeho Yoda seriálu.

V minulém díle jsme si pověděli, jak kandidáta oslovit s nabídkou a jak se o něj správně starat, aby vám před nástupem neutekl. Co když ale kandidáta nemáte? Jaké máte zdroje pro jejich hledání? Využili jste opravdu všechny?

Počítejte s tím, že než se spustí efekt sněhové koule, chvíli to potrvá a vy musíte vytrvat. Používejte všechny zdroje současně. Mnohé jsou zdarma, tak je škoda je nevyužít.

Referraly

Referraly jsou interní program, který umožňuje zaměstnancům někoho doporučit na otevřené pozice. Než se do toho zdroje pustíte, musíte mít připraven systém odměn, a to jak finanční, tak naopak nefinanční.

  • Finanční odměna, která bude vyplacena poté, co nový zaměstnanec absolvuje zkušební dobu.
  • Benefitní karta, poukázka nebo jiný příplatek na koníčky / dovolenou.
  • Hmotný dar do konkrétní ceny, který si zaměstnanec sám vybere.

Interní recruiter

Vlastní recruiter, který je opravdu aktivní v hledání kandidátů a využívá minimálně:

  • aktivní oslovení na LinkedIn,
  • jobs.cz databázi,
  • placenou inzerci,
  • případně jiné pracovní portály.

Pokud ve vašich řadách náboráře nemáte, nevadí. Oslovování na LinkedIn bude fungovat stejně dobře (možná lépe), když ho bude dělat přímo technický leader. Zkrátka někdo, koho bude potenciální kandidát považovat za kapacitu. Samozřejmě, že takový člověk nemá času nazbyt, a tak je možné to řešit předáním svých přístupů někomu z HR nebo asistence, která prvotní kontakt udělá za něj.

Chcete najít interního recruitera? Nechte to na nás. Stačí napsat Jirkovi Soljakovi e-mail nebo ho kontaktujte na telefonním čísle 724 242 644.

Školy

Zachyťte kandidáty už na školách. Publikujte inzeráty přímo na školních stránkách, nebo si vaše budoucí kolegy „vychovejte“ již během studia.

Už středoškolákům nabízejte stáže s možností budoucího zaměstnání. Studentům vysokých škol je možné připravit workshopy nebo odborné prezentace.

Inzerovat přímo na stránkách školy pro studenty konkrétních fakult můžete například zde:

Inzerce

Jako první krok si musíte dát záležet na přípravě inzerátu. Neodflákněte ho a opravdu věnujte čas a snahu tomu, aby byl co nejrelevantnější. Inzeráty jsou nákupní nástroj. Ve většině případů je to první kontakt, který s vámi kandidát má a díky němu se rozhodne, zda se do výběrového řízení přihlásí, či nikoli.

Nevíte si se psaním inzerátu rady? Podívejte se, jak je píšeme my. A pokud vám ani to nepomohlo, rádi ho napíšeme za vás! Ozvěte se Jirkovi.

Hledali jste opravdu všude?

Sociální sítě

Publikace inzerátů na LinkedInu je základ a máte hned několik možností. Pokud máte firemní stránku, můžete si zaplatit propagaci volných pozic přímo na ní, případně je lze publikovat jako příspěvek. Takto to děláme my. Hiring manažer může inzerát kdykoliv přesdílet, ale větší dosah získá, když si ho publikuje sám. 🙂

Mimo placené náborové kampaně na LinkedInu, Facebooku či Instagramu, můžete zkusit otevřené pozice sdílet ve skupinách, kde lidé hledají práci. Zde máte pár typů na skupiny plné ajťáků:

NázevPočet členůOdkaz
PRÁCE – PROGRAMÁTOŘI, VÝVOJÁŘI, KODÉŘI – PRÁCE A BRIGÁDY V OBLASTI IT18800https://www.facebook.com/groups/684672464913744/
Práce v IT1200https://www.facebook.com/groups/291874387604129/
Práce v IT559https://www.facebook.com/groups/itpozice/
IT jobs / Práce v IT9900https://www.facebook.com/groups/1806114342948040/
Práce v IT – nabídka, poptávka, rady a tipy9900https://www.facebook.com/groups/pracevit/
Práce v IT + rady, novinky a diskuze800https://www.facebook.com/groups/506472217075138/
#HolkyzIT2900https://www.facebook.com/groups/holkyzit/
IT jobs Czech Republic3500https://www.facebook.com/groups/820629734656858/
IT Jobs & Internships (Czech Republic)1100https://www.facebook.com/groups/168885910244057/
IT jobs – Czech republic1300https://www.facebook.com/groups/782320898505216/

Než začnete příspěvky přidávat, věnujte chvíli času pravidlům skupiny, případně se ujistěte přímo u správce, že je sdílení inzerátů v pořádku.

Vlastní kariérní stránky

Na každém firemním webu bychom měli najít podstránku s otevřenými pracovními pozicemi. Ta musí obsahovat:

  • výpis všech pracovních pozic či projektů, které budou pro kandidáty lákadlem,
  • tech stack, který používá celá firma,
  • informace o tom, jak probíhá výběrové řízení,
  • a také ideálně sekce, kde se představí tým (např. s fotkami ze společných akcí).

Jako příklad můžete nakouknout na kariérní stránku našeho klienta, kterému jsme obsahem pomáhali my – Kariéra | Nux s.r.o. Chcete také pomoci? Dejte nám vědět! Vyplňte formulář níže nebo dejte vědět na e-mail přímo Jirkovi.

V každém inzerátu by se měl kandidát dočíst, koho konkrétně hledáte a co je nutné na pozici umět, co mu naopak nabízíte vy, a také není na škodu uvést, jak budou vypadat první dny po nástupu do práce.

Na tuto podstránku můžete vést marketingové kampaně na nábor, avšak k tomu je samozřejmě potřeba markeťák, který ví, jak na to. Návštěvnost této stránky může zvýšit ambasador, o kterém jsme mluvili ve článku o výběrovém řízení.

Den otevřených dveří

Jste firma, která má už nějaké jméno? Zkuste uspořádat workshop nebo přednášku, na které můžete potencionální kandidáty pozvat. Jestliže si netroufnete na fyzickou účast, můžete začít organizací webináře.

Pocit z firemní kultury online

Portály jako Cocuma či Welcome to the Jungle vám dají možnost kandidáty nakoupit nikoli pouze přes otevřené pozice, ale primárně přes vaši firemní kulturu. Win Win Jobs dávají kandidátům možnost najít si novou práci skrz šéfa, se kterým si sednou nejlépe.

Databáze kandidátů

Od prvního dne si veškeré kandidáty, se kterými jste byli v kontaktu, ukládejte a postupně si tvořte vlastní databázi. Ať už jste je pouze oslovili, setkali se s nimi na pohovoru, nebo dokonce vystavili nabídku, kterou nakonec nevzali. Pokud jste mezi nimi našli opravdu dobré kandidáty, kteří prošli výběrovým řízením, udržujte s nimi pravidelný kontakt. O tom jsme více psali v našem předchozím článku S01E03 Jak si vybírám lidi.

Při otevření nové pozice bude tato databáze prvním místem, kam můžete sáhnout.

Veletrhy

Kariérní veletrhy a jiné akce představují skvělou možnost potencionální kandidáty zachytit osobně. Během komunikace „face-to-face“ můžete fungovat jako ambasador vaší firmy a prodat ji a její kulturu.

Zde je pár typů na kariérní veletrhy:

Personální agentura

V momentě, kdy jste vyčerpali veškeré možnosti, nebo na hledání kandidátů zkrátka nemáte čas, přenechte nábor na nás. Ozvěte se přímo Jirkovi Soljakovi na e-mail nebo mu zavolejte na 724 242 644.

Nejste si jistí, zda jsme pro vás tou vhodnou volbou? Pochyby jsou samozřejmé. V dalším díle S01E06 Chci prostě dobrou agenturu vám dáme typy a rady na to, jak si vybrat agenturu na obsazení IT pozic.


Sdílet článek

Kontakt

>_Máte nějaké dotazy?

    >_Hledáte novou pracovní příležitost? Pošlete nám CV nebo LinkedIn profil.

    Práce v IT