Víme, co kandidáti chtějí, 2. část
V minulém roce jsme se pustili do poměrně ambiciozního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, co kandidáti očekávají od spolupráce s headhuntery. Obecné výsledky jsme s vámi sdíleli v předchozím článku Víme, co kandidáti chtějí.
Dotazník jsme posílali ve dvou vlnách – prvně kandidátům, kteří se siteq. spolupracovali, a následně jsme veřejně oslovili IT specialisty, se kterými jsme dříve nebyli v kontaktu. V tomto článku poukážeme na rozdíly toho, jak tyto dvě skupiny vnímají headhuntery a jejich práci.
Z řad našich kandidátů dotazník vyplnilo 47 z nich. Ty budeme nadále nazývat NAŠI KANDIDÁTI. Od veřejně oslovených IT expertů nám přišlo 82 odpovědí. K této skupině budeme odkazovat jako OSTATNÍ KANDIDÁTI.
Jako hranici poukazující na markantnější rozdíl mezi vnímáním práce headhuntera jsme považovali rozdíl 5 % mezi průměry odpovědí. Konkrétní otázky a hodnocení odpovědí najdete znázorněné v grafech níže.
To nejdůležitější
Kandidáti, kteří mají se siteq. zkušenost, vnímají headhuntera jako partnera, který jim bude pravidelně a upřímně poskytovat informace. To můžeme připsat tomu, že my takto s kandidáty opravdu jednáme.
Obavy a frustrace
Většině situací v části zaměřující se na obavy a frustrace OSTATNÍ KANDIDÁTI přidávali vyšší hodnotu. Z grafu níže lze usoudit, že tato skupina se obává převážně toho, že headhunter nebude ve své práci kompetentní.
NAŠI KANDIDÁTI tyto otázky naopak hodnotili poměrně nízko. I to můžeme přičíst tomu, že my v siteq. víme, na co se ptát a rozumíme i technickým částem jejich práce. Z toho důvodu to naše kandidáty netrápí.
Přání a touhy
Rozdíly v otázkách v poslední části potvrzují, že NAŠI KANDIDÁTI vnímají headhuntera jako svého dlouhodobého partnera, zatímco OSTATNÍ headhuntera vidí spíše jako nástroj pro zjednodušení výběrové řízení. Obojí je u nás skutečností.
Více o tom, jak probíhá spolupráce s námi, si můžete přečíst v článku Jak funguje personální agentura.