S02E01 Headhunter? Ať mě neotravuje! 

Desítky pracovních nabídek ročně. Málo peněz. Nezajímavé technologie. Žádný home office. Špatný projekt. Práci přece máte a nechcete ji měnit, tak proč vás pořád náboráři bombardují?! 

Headhunter

Co je důvodem, proč vám stále chodí pracovní nabídky, i když o ně nemáte zájem, a ještě navíc jsou někdy (často) nerelevantní? Ano, z určité části je to chyba odesílatelů – jejich nezkušenost, nepozornost. Minimálně stejně velký podíl na tom ale má váš profil na LinkedIn.

Nechce se vám vyplňovat do detailů profil a psát tam, co umíte a co chcete. Komu by se taky chtělo? „Je to ztráta času,“ říkáte si. Jenže tím se dostáváme do začarovaného kruhu: vy nemáte pořádně vyplněný profil – headhunter vám pošle nabídku – ta není podle vašich představ – závěr: headhunter je neschopné pako.

Podle čeho měl ale dotyčný poznat, že zrovna teď hledáte:

  • jen částečný úvazek,
  • práci na IČO,
  • projekt, kde se budete moci věnovat vývoji v Go, protože PHP už fakt nefrčí, nebo
  • start-up, jelikož procesů z korporátu už máte nad hlavu?

Věřte, že všichni recruiteři chápou, že chcete, aby vám v inboxu přistály jen pozice, které jsou pro vás TOP. A také věřte, že vám rádi takové nabídky pošlou. Musíte pro to ale něco udělat i vy.

Co kam napsat? 

Motto

Část, která se zobrazuje hned pod jménem.

  • často zde najdeme vyloženě motta, přísloví nebo moudra, ale mnohem lepší je, když si pod jméno napíšete svoji specializaci – informaci, která všem poskytne jasnou představu o tom, kdo jste, co děláte a co umíte

Informace

Textové pole, které je vaší vizitkou. Vyplňte zde maximum:

  • technické dovednosti – vyplňte všechny, které ovládáte a uveďte jejich úroveň
  • rozhodně zde zmiňte, jaké technologie vás zajímají do budoucna a jakým se  naopak chcete vyhnout i přes to, že s nimi máte zkušenosti
  • jaké projekty máte za sebou
  • stejně tak je vhodné uvést, o které role ne/máte zájem
  • zda chcete zaměstnanecký poměr, nebo projekty na IČO
  • jak velký úvazek potřebujete
  • onsite / remote / požadavek na home office
  • vaše cena
  • dostupnost
  • informaci, že práci rozhodně ne/hledáte

Někteří z vás chtějí dostávat nabídky práce i ve chvílích, kdy váš současný zaměstnavatel netuší, že máte zaječí úmysly. V tom případě nemůžete představu o hledané práci napsat takto napřímo. Když ale této části pár minut věnujete, uvidíte, že se vše dá napsat tak, aby nikoho nenapadlo, že máte v plánu měnit práci. Pokud si nevíte rady, napište nám, rádi vám pomůžeme.

Pracovní zkušenosti

Pravdivě vyplňte informace o vašich pracovních zkušenostech. Divili byste se, kolik lidí ve svých profilech uvádí zkreslená fakta – někdy nevědomky. Dřív nebo později se to ale provalí a na uchazeče o práci to vrhne stín pochybností o jeho důvěryhodnosti.

Co tedy vyplnit:

  • časové období
  • název firmy
  • pracovní pozice
  • rozhodně i náplň práce, protože v každé firmě se název pozice může lišit – nepište, čím se zabývá firma (to si každý může přečíst na jejím webu), pište o tom, co děláte vy, co se vám povedlo, na jakých projektech jste pracovali a s jakými technologiemi

Pokud často měníte práci z důvodu, že se jedná pouze o projektové role, napište to, ať nevypadáte jako fluktuant. A jestli práci měníte často z jiných důvodů, napište relevantní vysvětlení ke každé pracovní zkušenosti.

Vzdělání

Stejně jako u pracovních zkušeností, i zde vyplňte časové období, název školy a vystudovaný obor.

Licence a certifikace

Prošli jste odborným školením nebo jste majitelem nějakého certifikátu? A můžeme ho vidět? Zde je to pravé místo, kde se můžete pochlubit.

Dovednosti a potvrzení

Sekce, do které si dovednosti můžete naklikat sami, a lidé z vaší sítě vám je potvrzují. Dříve ale LinkedIn umožňoval, že vám jakýkoliv skill mohl přidat kdokoliv. Projděte a upravte si tuto část podle skutečnosti a důležitosti. Vyberte jen relevantní dovednosti.

Jazyky

Stejně tak v této části uveďte znalost jazyků včetně úrovně. Ideálně napište i váš rodný jazyk. V dnešní době exotických jmen není vždy zřejmé, že někdo se jménem Rocky Balboa je rodilý Čech.

Jděte štěstí naproti 

Jste ve fázi, kdy oficiálně hledáte práci? Tak to dejte světu vědět a změňte si profil na „Open to work“. Díky této malé vychytávce se o vás dozví mnohem více firem.

siteq. tipy: 

  • Pozor na ostatní sociální sítě (nastavte si své soukromí; headhunter si vás proklepne i tam, kde byste to nečekali, tak ať vám vaše práce snů neztroskotá kvůli hlouposti).
  • Nastavte si „Open to work“, pokud aktuálně hledáte novou práci.
  • Pozor na fotku. Vybírejte takovou, která se hodí pro byznys. Přece jen je LinkedIn profesní sociální síť.
  • Zkontrolujte si uvedená data na LinkedIn a ve vašem CV. Občas se stává, že údaje nesedí, a to pak recruiterům bliká červená kontrolka.
  • Všechny výše zmíněné tipy můžete využít i při tvorbě svého CV.

Potřebujete poradit, jak na vyplnění profilu? Napište mi přímo na LinkedIn.


Sdílet článek

Kontakt

>_Máte nějaké dotazy?

    >_Hledáte novou pracovní příležitost? Pošlete nám CV nebo LinkedIn profil.

    Práce v IT