S01E09 Je to o rychlosti
Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Vždyť to znáte. To stejné platí při výběrovém řízení. Proto je důležité, aby komunikace s personální agenturou i s kandidáty byla opravdu co nejrychlejší.
Kdy a jak často spolu budeme komunikovat? A proč je potřeba šlápnout na plyn? To vše vám prozradíme v tomto článku.
Výběr kandidátů
Při hledání správného kandidáta se na vás budeme aktivně obracet s dotazy ohledně pozice. Koho naši recruiteři mohou kontaktovat, je třeba si stanovit dostatečně dopředu. V ideálním případě zasíláme otázky na hiring manažera, případně na někoho, kdo bude umět zodpovědět i technické dotazy.
Pokud chcete, abychom komunikovali pouze s HR, musíte mít zajištěné, aby bylo vše předáno velmi rychle a aby se nikde žádná informace nezasekla. I z toho důvodu preferujeme obracet se přímo na hiring manažera.
Opravdu je vše o rychlosti. Čím dříve dostaneme reakce a odpovědi na naše konkrétní otázky, tím dříve můžeme oslovovat relevantní kandidáty. Díky tomu získáte včas jejich profily a můžete si začít vybírat.
Zaslání profilů
Prvně s kandidáty máme pohovor my, abychom se ujistili, že jsou pro vás vhodnou volbou nejen na papíře. Jejich profily vám obratem zašleme, a právě v tento moment je velmi potřebné, abyste zařadili na nejvyšší rychlost.
Pokud od vás dostaneme odpověď až za týden nebo dva, kandidát už s největší pravděpodobností dávno přijal jinou nabídku. V případě, že si ho chcete pozvat na pohovor, bude ideální, když nám rovnou zašlete návrhy termínů. My rádi vše domluvíme za vás, čímž také výběrové řízení lehce urychlíme.
Může se stát, že se vám do rukou dostane větší množství profilů, a nebudete chtít další. Tuto informaci nám předejte ihned, abychom zbytečně nepálili čas na hledání dalších kandidátů. Je vhodné se zamyslet dopředu, jaký počet kandidátů je pro vás dostatečný.
Zpětná vazba
V případě, kdy se vám žádný ze zaslaných kandidátů nelíbí, potřebujeme detailní zpětnou vazbu. Přestože jsme vám nějaké profily zaslali, stále paralelně hledáme a komunikujeme s podobnými kandidáty. Když je něco konkrétního, co se vám nelíbí, řekněte nám to okamžitě, ať neuděláme stejnou chybu.
Pokud kandidáta zamítnete, je potřeba, abyste nám na férovku řekli proč. Nestačí věta typu „jeho profil se mi nezdá relevantní“ nebo „působí na mě, že nebude mít požadované zkušenosti“. Mnohdy se nám stalo, že se klientům něco nezdálo, ale my si to s kandidátem vysvětlili, klient si ho nakonec pozval, a byl spokojený.
Další zpětnou vazbu budeme vyžadovat po pohovoru, a opět detailně. Pokud se vám někdo zalíbí, naším následným krokem bude podpořit kandidáta v tom, aby zůstal věrný jenom vám.
V rámci výběrového řízení se může stát, že v momentu, když uvidíte kandidáty a jejich životopisy, změní se vaše touhy nebo dokonce celá představa o pozici. I v tuto chvíli je nutné nám dát vědět ihned, ať zbytečně necváláme na mrtvém koni. To pak může být důvodem, kvůli kterému se agentura rozhodne s klientem nepracovat na dalším projektu.
Veškeré informace je nutné agentuře předat opravdu co nejdříve, ať už se jedná o pozitiva nebo negativa, a do co největšího detailu, abychom vaši zpětnou vazbu mohli aplikovat v rámci výběru lidí.
Nabídka
Okamžitou reakci od vás budeme chtít ve chvíli, kdy se rozhodnete pro některého z našich kandidátů, tedy v momentě vystavení nabídky. Jak s kandidátem komunikovat a jak o něj pečovat před i po nástupu, jsme sepsali do samostatného článku S01E04 Vybrali jsme si.
Péče o kandidáta
Tato fáze je poslední, ve které bude probíhat komunikace s agenturou. Spokojenost na všech stranách je pro nás zásadní. Proto o nás uslyšíte jak vy, tak i kandidát, a to v rámci zkušební doby, ale i po ní. Budeme se ptát, zda vše funguje, a jak kandidát zapadá do týmu, abychom v případě potřeby mohli působit jako mediátor.
V příštím díle našeho YODA seriálu se podíváme na to, jak se nejlépe připravit na pohovor.