Jak funguje personální agentura?

Zajímá vás, jak vypadá spolupráce s personální agenturou? Každá samozřejmě funguje jinak, ale my vám rádi povíme, jak to děláme my. 

První schůzka

Jako první krok si s vámi naplánujeme schůzku, během které bude naším cílem poznat vaši firmu.

Vždy se chceme podívat přímo k vám „domů“. Potřebujeme zjistit, jak vypadají vaše kanceláře, a navnímat atmosféru místa i náladu lidí. Chceme poznat okolí a na vlastní kůži si vyzkoušet, jak by kandidát do práce dojížděl. 

Jakmile si poslechneme, jakým způsobem prodáváte vaši firmu vy, budeme se vás vyptávat na to,

  • jak jste do teď kandidáty hledali a jak hledáte,
  • koho hledáte,
  • zda jste při hledání udělali vše na maximum (o zdrojích, které vám jsou k dispozici, jsme psali v článku S01E05 Hledali jste na maxxximum?),
  • a jak vypadají vaše zkušenosti s personální agenturou.

Oceníme, pokud nás provedete po celé firmě. Rádi bychom viděli více než recepci a zasedačku.

V rámci setkání vám vysvětlíme, jak fungujeme my, a představíme vám podmínky možné spolupráce*.

Partnerství je oboustranné, takže stejně jako si vybírá klient svého dodavatele, tak i my si vybíráme svého klienta. 

*podmínky spolupráce:

  • Permanent placement, při kterém se domluvíme na sazbě x násobku nástupní mzdy kandidáta. Odměnu fakturujeme v den nástupu kandidáta s garancí, že pokud vás opustí během určité doby, vrátíme vám odstupňovanou částku.
  • V případě contractingu, tedy klasického bodyshoppingu, vám fakturujeme pouze skutečně odpracované dny kandidáta (man-day), a to na základě měsíčních výkazů práce. Kandidát má smlouvu s námi.

Předání pozice

Popis pozice nám nestačí. Pozici si od hiring manažera, případně HR, přebírá náš konzultant, který na ní bude pracovat. 

Chápeme, že manažeři jsou zaneprázdnění, a rozhovor s agenturou mají na nejnižší prioritě, ale věřte, že právě navnímání role od budoucího šéfa je pro nábor klíčové.

Nevíte si rady s tím, jak správně vydefinovat ideálního kandidáta? V našem článku Koho hledám do týmu? | siteq. vám poradíme jak na to.

Hledání kandidátů

Jakmile „ulovíme“ vhodného kandidáta, zašleme vám jeho životopis nebo LinkedIn profil a report z pohovoru. Právě v našem reportu se můžete dočíst informace, které v CV nenajdete. Proto ho prosím nepřehlédněte.

V reportu najdete:

  • informace k praxi kandidáta,
  • co z jeho profilu koresponduje s tím, co hledáte,
  • důvod, proč si myslíme, že je vhodný k právě vám,
  • základní informace o dostupnosti kandidáta, jeho finanční představě. 

Jakmile dostanete všechny podklady ke kandidátovi, prosíme reagujte v co nejkratší možné době. U IT pozic hraje rychlost hlavní roli. 

  • Kandidáta chcete pozvat na pohovor? Můžete ho kontaktovat přímo vy, nebo nám zašlete návrhy termínů, a my vše vyřídíme za vás.
  • Kandidát se vám nelíbí? Poskytněte nám, prosím, detailní zpětnou vazbu. Je to pro nás důležité, protože díky tomu víme, jaké kandidáty vám zasílat nemáme.

Nabídka

Vybrali jste kandidáta, kterého chcete přijmout do vašeho týmu a připravujete pro něj nabídku. Na co je třeba během tohoto kroku myslet? To vše jsme vám sepsali do článku S01E04 Vybrali jsme si – siteq.

Je normální, že pro kandidáty není zcela komfortní řešit podmínky spolupráce, které jsou uvedeny v nabídce. Než aby se pouštěli do diskusí, raději nabídku odmítnou.

Aby se toto nestalo, je zde opět náš konzultant. Ten v tu chvíli zastává roli prostředníka. Je v tom s kandidátem od začátku a ví, co jsou jeho blokátory a případné obavy. Proto je nejvhodnějším člověkem, který se bude snažit dosáhnout win-win výsledku.

Nástup kandidáta

Mezi přijetí nabídky a dnem D může být i několik měsíců (například kvůli výpovědní lhůtě kandidáta). Během této doby je nutné o kandidáta pečovat a být připraven na případné protiútoky (o tom, jak na to, jsme mluvili v článku S01E04 Vybrali jsme si – siteq.).

Nebojte, nenecháme vás v tom samotné. Budeme vás v rámci péče o kandidáta jistit. 

I v rámci zkušební doby jsme stále v kontaktu s vámi i s kandidátem. Chceme vědět, zda stále vše probíhá tak, jak má, a že jsou obě strany spokojené.

Jak z textu vyplývá, komunikace je opravdu důležitou součástí spolupráce. To se týká obou stran – naší i vaší. Je pro nás velmi nepříjemné, když se vy jako firma odmlčíte, a nemáme od vás žádnou informaci. My s vámi budeme vždy jednat na rovinu. Prosíme vás o to samé. 

Respektujte náš čas a práci, které vkládáme do hledání kandidátů. Pokud se rozhodnete pozici uzavřít, nebo ji obsadíte v rámci interního posunu, nebudeme vám to mít za zlé, ale sdělte nám to co nejdříve. My na tom pracujeme až do poslední chvíle.


Sdílet článek

Kontakt

>_Máte nějaké dotazy?

    >_Hledáte novou pracovní příležitost? Pošlete nám CV nebo LinkedIn profil.

    Práce v IT